December 6, 2009

Tips menggunakan maskara


Menggunakan maskara bukan perkara yang sukar. Tetapi jika tidak dilakukan dengan betul, pemakaian maskara boleh menyebabkan tergumpal atau tidak rata. Ini akan menyebabkan mata tidak berseri. Untuk itu, pastikan pemakaian maskara dilakukan dengan betul untuk mendapatkan hasil yang memuaskan. Berikut tips yang boleh diambil perhatian :


1. Mulailah dengan memilih warna maskara sesuai dengan warna rambut. Maskara Warna hitam dan coklat banyak disukai kerana lebih memberi kesan. Anda juga dapat memilih warna biru untuk kesan yang berbeza.

2. Gunakan maskara yang tahan air jika cuaca lembab atau hujan.

3. Salah satu yang harus diperhatikan dalam memilih dan memakai maskara adalah memperhatikan berushnya. Maskara yang berfungsi menebalkan memiliki brush yang tebal, panjang, dan bergelombang.


4. Untuk maskara yang befungsi memanjangkan, brush yang digunakan biasanya lebih kecil.
 

5. Sebelum menggunakan maskara, terlebih dahulu kepit bulu mata dengan pengepit khusus agar lebih berbentuk. Hal ini bertujuan memudahkan mengaplikasikan maskara.

6. Aplikasikan maskara dengan cara zig zag untuk bulu mata bahagian atas, agar hasilnya lebih menyeluruh dan bulu matanya terlihat lebih lentik.


7. Untuk bulu mata bahagian bawah, gunakan hujung mascara. 



Sumber: http://lovelara.wordpress.com/

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Followers

LinkWithin

Categories

Anak (3) Automotif (7) Bayi (10) Berbelanja (3) Bisnes (4) Blog (7) Blogger (2) Cinta (4) Emosi (1) Fesyen (2) Haiwan (4) Hubungan (10) Ibubapa (11) Iklan (1) Internet (4) Islam (1) Isteri (3) Keagamaan (1) Kecantikan (18) Keluarga (8) Kemahiran (1) Kerja Rumah (2) Kerjaya (4) Keselamatan (1) Kesihatan (39) Kewangan (3) Komputer (4) Laman web (4) Lelaki (3) Makanan (6) Memancing (2) Memandu (5) Mental (1) Motivasi (1) Outdoor (1) Panduan (1) Pekerjaan (2) Pelajar (3) Pelancongan (3) Penampilan (4) Pendidikan (4) Pengiklanan (1) Perasaan (1) Perhubungan (3) Perkahwinan (1) Permainan (1) Pertanian (1) Pertukangan (1) Petua (5) Rambut (3) Remaja (1) Rohani (1) Rumah (2) Tanaman (1) Teknologi (2) Telefon (1) Tidur (3) Tips (15) USB (1) Wanita (10) Wayang (1)

Tips dan Petua Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template