December 15, 2009

Tips mengekalkan pengeluaran susu di bulan puasa

  1. Setiap kali waktu sahur - makan 7 biji kurma. Untuk setiap sebiji yang dimakan, jangan lupa selawat keatas nabi Muhammad saw dan niat dalam hati makan kurma untuk kekalkan supply susu. Tips ni sebenarnya saya dapat 5 tahun lepas dan telah saya amalkan. Ahamdulillah pengeluaran susu saya pada waktu tu maintain saja walaupun di bulan puasa. Teringat pula saya. Ada juga sekali tu terlewat bangun sahur. Tinggal lagi 5 minit sebelum habis waktu. Memang tak sempat nak makan… Tapi saya sumbat juga kurma ni dalam mulut dan makan laju-laju sambil berselawat… alhamdulillah, supply susu saya tak berkurang untuk hari tu.
  2. Makan makanan yang lambat dihadam seperti nasi dan oat sewaktu bersahur. Dengan ini anda takkan cepat rasa lapar. Juga elakkan dari mengambil makanan yang mudah dihadam dan menyebabkan anda cepat merasa lapar seperti mi dan roti
  3. Cuba minum air yang secukupnya sewaktu berbuka puasa dan bersahur

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
 

Followers

LinkWithin

Categories

Anak (3) Automotif (7) Bayi (10) Berbelanja (3) Bisnes (4) Blog (7) Blogger (2) Cinta (4) Emosi (1) Fesyen (2) Haiwan (4) Hubungan (10) Ibubapa (11) Iklan (1) Internet (4) Islam (1) Isteri (3) Keagamaan (1) Kecantikan (18) Keluarga (8) Kemahiran (1) Kerja Rumah (2) Kerjaya (4) Keselamatan (1) Kesihatan (39) Kewangan (3) Komputer (4) Laman web (4) Lelaki (3) Makanan (6) Memancing (2) Memandu (5) Mental (1) Motivasi (1) Outdoor (1) Panduan (1) Pekerjaan (2) Pelajar (3) Pelancongan (3) Penampilan (4) Pendidikan (4) Pengiklanan (1) Perasaan (1) Perhubungan (3) Perkahwinan (1) Permainan (1) Pertanian (1) Pertukangan (1) Petua (5) Rambut (3) Remaja (1) Rohani (1) Rumah (2) Tanaman (1) Teknologi (2) Telefon (1) Tidur (3) Tips (15) USB (1) Wanita (10) Wayang (1)

Tips dan Petua Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template